Reklama
Grafika reklamowa nr 320
Reklama
Grafika reklamowa nr 302 Grafika reklamowa nr 324
Reklama
Grafika reklamowa nr 317 Grafika reklamowa nr 318 Grafika reklamowa nr 319
Reklama
Grafika reklamowa nr 323 Grafika reklamowa nr 330
Reklama
Grafika reklamowa nr 315 Grafika reklamowa nr 327
Reklama
Grafika reklamowa nr 326 Grafika reklamowa nr 325
Reklama
Grafika reklamowa nr 316
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Rozpoczęto kampanię promującą polską paprykę z południa Mazowsza

Aktualności

2018-10-02 07:45
Zrzeszenie Producentów Papryki RP rozpoczyna pierwszą w Polsce kampanią promującą paprykę z południa Mazowsza pt. "Wszystkie smaki i kolory papryki".

Zrzeszenie Producentów Papryki RP rozpoczyna pierwszą w Polsce kampanią promującą paprykę z południa Mazowsza pt. "Wszystkie smaki i kolory papryki". Jej celem jest budowanie wśród konsumentów świadomości, że w Polsce produkowane są różne smaki i kolory papryki o wielu walorach smakowych i zdrowotnych. Kampania jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Pierwsze uprawy papryki w Polsce rozpoczął Antoni Kwietniewski ponad 30 lat temu na terenie gminy Przytyk. Od tego czasu wiele zmieniło się zarówno pod względem różnorodności gatunków produkowanych papryk, a  także pod względem areału, który zajmuje produkcja papryki. Szacuje się, że obecnie z regionu obejmującego m.in. gminy Przytyk, Potworów, Klwów, Radzanów i Stara Błotnica pochodzi ok. 90% krajowej produkcji tego warzywa. Tereny te, nazwane "zagłębiem paprykowym" charakteryzuje wyjątkowy mikroklimat, idealny dla uprawy warzyw ciepłolubnych. Wyróżniają go wyższe, w stosunku do sąsiednich obszarów, temperatury. Dzięki temu w regionie radomskim rocznie zbiera się ponad 100 tys. ton papryki, która uprawiana jest w około 3500 gospodarstwach.

"Wszystkie smaki i kolory papryki" to pierwsza w historii kampania promująca paprykę z zagłębia radomskiego. Jej pomysłodawcą i organizatorem jest Zrzeszenie Producentów Papryki RP. Głównym celem kampanii jest zbudowanie wśród konsumentów świadomości dotyczącej walorów zdrowotnych, smakowych, różnorodności i pochodzenia papryki oraz dokonywania świadomych wyborów zakupowych przez konsumentów.

- Cieszymy się, że przy pomocy wsparcia z Funduszu Promocji Owoców i  Warzyw możemy przybliżyć konsumentom walory papryki, którą uprawiamy w  Polsce. Jesteśmy dumni z naszych produktów, które wyróżniają wyjątkowy smak, kolor i wartości odżywcze. To odpowiedni klimat i gleba, pozbawiona zanieczyszczeń, stoją za sukcesem papryki z południa Mazowsza. Chcemy, aby klienci wybierali lokalne warzywa i owoce, uprawiane w Polsce oraz by dokonywali świadomych wyborów przy zakupie warzyw i owoców, wspierając przy tymi polskich rolników i producentów - mówią Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP oraz Paweł Myziak, V-ce Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP.

Kampania "Wszystkie smaki i kolory papryki" została zainaugurowana 25 września br. podczas konferencji prasowej, z udziałem przedstawicieli ZPPRP oraz władz gmin z "zagłębia paprykowego". W ramach działań przewidziano m.in. kampanię w mediach, eventy konsumenckie, działania edukacyjne w szkołach oraz wsparcie w internecie i social mediach. Wszystkie działania realizowane są dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, przy wykorzystaniu znaku graficznego "Polska Smakuje".

za portalspozywczy.pl

e-warzywnictwo.pl

Prognoza pogody

POZNAŃ Pogoda

Fotogalerie

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.